niedziela, 18 listopada 2012

Własnoręczne magnesy :) DIY

Witam!

Dzisiaj chciałam Wam pokazać w jaki sposób możecie zrobić swoje własne magnesy przy wykorzystaniu techniki decoupagu. Są bardzo łatwe w wykonaniu i jestem pewna, że każdemu przypadną do gustu, ponieważ możecie je ozdobić w ulubiony motyw. Ja swoje ozdobiłam filiżankami z pyszną kawką :)

Do wykonania magnesików potrzebne będą:
  • twardy brystol,
  • folia magnetyczna (czyli magnes w formie arkuszu, który można kupić na metry;) ),
  • serwetka z wybranym motywem,
  • biała farba,
  • nożyczki,
  • lakier,
  • lustrina,
  • klej do decoupagu,
  • klej do przyklejenia magnesu,
  • drobny papier ścierny.

1. W pierwszej kolejności wycinamy kwadraciki z brystolu, które będą podstawą naszych magnesików. Krawędzie wygładzamy bardzo drobnym papierem ściernym.


2. Następnie malujemy na biało nasze kwadraciki. Malujemy je trzykrotnie, aby farba dokładnie zakryła brystol.




3. W międzyczasie wydzieramy motywy z serwetek. Ja, jak wspomniałam na początku, wykorzystam fajne filiżanki z kawą, które wyglądają na prawdę apetycznie :)




4. Naklejamy serwetki. Nie dorabiałam żadnych cieniowań ponieważ te, które wystąpiły na serwetce całkowicie wystarczyły.

5. Kartoniki lakierujemy. Ja wykorzystałam lakier do drewna Domaluxa, który serdecznie nie polecam. Absolutnie nie nadaje się on do wykańczania prac, w których dominuje biel, ponieważ powoduje on, że prace strasznie żółkną. Tutaj, jednak wcale mi to nie przeszkadza.

6. W trakcie lakierowania stwierdziłam, że czegoś mi tu jeszcze brakuje. Dlatego, po dwóch warstwach lakieru, spryskałam prace brązową farbą. W tym samym kolorze malujemy ranty.

7. Lakierujemy jeszcze kilkukrotnie. Na sam koniec pokryłam je lustriną, dzięki której, moje magnesy będą bardzo ładnie błyszczeć. Pozostawiam na kilka godzin do wyschnięcia.






8. I już na sam koniec wycinam magnesy w dokładnie takim samym kształcie jak nasze ozdobione kwadraciki. Przyklejam i ...



 ...gotowe! :)





Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój sposób na magnesy.



4 komentarze:

  1. Ooo, fajowy tutek! Dzięki, na pewno skorzystam jak mnie najdzie na magnesy :-)
    Przy okazji witam się, bo Wasz wpis widnieje w bazie pomorskich crafterek jak mój :-) Wpisuję DecuScrap na swoją bloglistę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A jeszcze małe question hi hi, gdzie kupiłaś folię magnetyczną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w naszych progach i dziękuję za miły komentarz:) A co do Twojego pytania, to taką folię dostaniesz w sklepie dla plastyków Storm w Gdyni przy ul. Abrahama 44 :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Bardzo dziękujemy za komentarz :) M&A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...